torsdag 14 april 2011

Dopförberedelser

Idag har en del av dagen gått åt till dopförberedelser. Vi ska ha dopet på söndagen i påskhelgen, så det närmar sig. Dopinbjudningarna skickades för ett tag sedan. Jag ville skicka riktiga inbjudningskort, fastän vi bara bjudit de närmaste. Pärlans små söta fötter fick pryda kortet.


Dopet kommer att hållas i Haga prästgård, som är väldigt vackert renoverad i gammal stil. Idag hade vi besök av prästen. Med honom gick jag igenom dopet. Tyvärr kunde inte husse vara med, för han måste åka iväg till Italien. Han var i Helsingfors måndag och tisdag och fick på måndagen reda på Italienresan och åkte iväg igår. Som tur kommer han hem imorgon. Resten av dopförberedelserna får vänta till imorgon och helgen. Är inte de små fötterna söta??

 
Ja, så jag och Pärlan har varit på tumis så gott som hela veckan och allt har gått bra. Lilla tösen har tyvärr haft rätt så mycket magknip, så hon har varit gnällig och en riktig famndocka mellan varven. Det är tur jag har bärsjalen! Just nu sover hon i alla fall så sött här bredvid mig på soffan. Alma åkte iväg till Pärlans moffa för några dagar. Han vill så gärna ha henne och Alma är såå förtjust i honom, så man har inte det minsta dåligt samvete då hon åker dit. Fast vi saknar ju förstås henne här då hon är borta.
 

Imorgon är det igen fredag (visst??). Veckorna går verkligen fort fast man är hemma. Jag måste erkänna att jag ett flertal gånger har varit ordentligt "vikovill", dvs. inte riktigt vetat vilken dag som är på gång. På lördag kommer Pärlans mommo till Vasa och är här hela veckan. Under helgen kommer vi också att få besök av diverse andra familjemedlemmar också, så det blir full rulle.

Ha en skön helg om vi inte hörs mer!

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar