lördag 9 april 2011

Pigg dag

Idag har jag för första gången på en månad kännt mig riktigt riktigt pigg. Om det har att göra med att Pärlan sov ett av passen 4,5 h i sträck i natt (normalt blir det högst 2,5 -3 h, någon enstaka gång 3,5 h) eller nåt annat vet jag inte. Vi somnade trots allt först närmare klockan 2, efter flera timmars orolighet och gråt. Hursomhelst passade jag på att utnyttja piggheten till att få något gjort här hemma. Husse påstod att jag gjort mer idag än jag gjort på en månad, men det är nog en överdrift. Jag fick i alla fall flera skåp städade, några tvättar tvättade, struket och vikt tvätt, mat lagad (det är husse som gjort den mesta maten sen Pärlan kom) och lite annat smått och gott. Känns skönt att ha fått något gjort, men nu är jag nog ordentligt trött.

Pärlan har sin vana trogen sovit en hel del, ätit och umgåtts mellan varven. Babygymet roade henne en god stund och så trivdes hon en lång stund i bärsjalen medan jag strök tvätt. Bärsjalen är faktiskt bra och för varje gång jag knyter den blir knytningen bättre och bättre, så snart är den väl som den ska. Då det blir varmare ute, tror jag jag kommer att ta Pärlan i bärsjalen (istället för vagnen) ibland då vi går kortare promenader med Alma.





Hoppas ni alla har haft en skön lördag och har en minst lika bra söndag!

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar