måndag 23 maj 2011

En bebismammas bästa vän?

Vad skulle kunna kallas en bebismammas bästa vän? Nå, vårt tvättorn kvalar åtminstone in på finalplats i en sån diskussion. Tvättmaskinen som klarar 8 kg och torktumlaren som klarar samma mängd har verkligen visat sig oumbärliga i vår dagliga tvättrumba. Att vi dessutom fixade om hjälpköket och samtidigt fick mera arbetsyta där var också ett mycket bra drag.


En regnig dag som denna har jag passat på att tvätta och vika lite. En annan sak jag gjort är att städa bort de minsta babykläderna (storlek 50), som jag nu måste erkänna att börjar vara för småa för vår lilla pärlebebbe. Lite ledsamt kändes det nog, hon växer så fort. Samtidigt ser jag verkligen fram emot hennes utveckling. :)
  

Medan jag viker tvätt roar sig Ella på skötbordet. Hon har en mobil som hänger ovanför skötunderlägget, som hon är väldigt förtjust i. Nu har jag dessutom kommit på att skötunderlägget är väldigt bra ställe att träna nacken på. Där är det roligt att titta på en del av alla sina gosedjur, tycker Ella.


Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar