onsdag 25 maj 2011

Mamma-babyträffar x 2

Igår hade vi sista träffen med mamma-babygruppen ordnad av barnrådgivningen. Vi är sju mammor och lika många bebisar i gruppen och alla är förstagångsmammor. Det är verkligen en riktigt trevlig grupp och vi kommer absolut att fortsätta ses på egen hand. Det är så kul att träffa andra mammor med barn som är i samma ålder (en är t.o.m född på samma dag som Ella och två andra bara några dagar yngre) och jämföra barnen. Kanske på gott och ont, men jag tycker i alla fall att det är kul.

Igår var vi då och bekantade oss med Gustavsborgs öppna daghem. Vi fick samtidigt ett litet smakprov på babyrytmik. Ella tyckte nog att det var roligt, så jag har fortsatt att läsa lite ramsor med "koreografi" här hemma också. På fredag ska vi försöka hinna åka till öppna dagiset för en riktig babyrytmikgång. Tyvärr kommer de att ha sommaruppehåll efter måndagen, så vi får återkomma till det sen i höst.



Idag var Ella och jag och träffade kompisarna Anton, Elin och Emma med deras mammor. Ella hade dagen till ära på sig en klänning (bilden ovan), men den blev tyvärr totalt nerspydd genast vi kom dit. Så resten av tiden spenderades i body och strumpisar. Ja, och de söta sockorna hon fick i ett paket igår. Paketet innehöll också en klänning och leggings och två par strumpor och var av mina arbetskompisar i en arbetsgrupp jag är med i. Roligt! Både med paket och träff med kompisarna. Sen är det också roligt att vi fått hem husse som varit borta i huvudstaden igen två dagar. Alma passade på att ta en sväng till Ellas moffa över natten. Han hade tyckt så synd om henne då hon lämnat ensam över dagen, att han åkte hem efter henne mitt i dagen och tog med henne till jobbet. :)

Imorgon ska Ella och jag iväg och luncha med en av mina kompisar och på fredagen blir det som sagt babyrytmik. Sen ska vi ännu den här veckan försöka hinna ut på promenad med en annan nybliven mamma, Michaela med hennes Skrållan. Så, som ni märker har vi fullt upp just nu.

Ha det bra!
 
Kram,

2 kommentarer:

  1. Hej. Vad sööt hon är vår pärla! Tänk dig att vi hade mamma-barnträff med våra 14 åringar förra sommaren! Det var kul o roligt har det varit att få se dem växa upp. Alla har de varit egna personligheter hela tiden. Oskar umgås med några av flickorna! i gruppen på fritiden...Vi lovade oss själva att träffas även denna sommar, men jag kan lova att samtalsämnena har ändrat, nu blev det mera snack om månadspengar, hemarbete o sex o samlevnad. Tiden går fort...! Allt har sin tid! kramar faster camilla

    SvaraRadera
  2. Camilla: Vad roligt att ni hållit ihop med mamma-barngruppen så länge. Det är säkert roligt att få följa dem under hela uppväxten och att en del av barnen t o m umgås själva. Kan tänka mig att samtalsämnena ändrar med tiden. ;) Kram!

    SvaraRadera