fredag 15 juli 2011

19 veckor

Jag hade tappat räkningen för hur många veckor gammal Ella är, så jag måste ta fram kalendern och räkna. Det är idag hela 19 veckor sedan vår lilla älskling föddes. Oj, vad tiden går. Ja, jag vet, jag har sagt det många gånger förut, men ibland känns det bara som att tiden går nästan för fort. Innan vi vet ordet av har hon blivit stor flicka.

Jag har försökt knäppa lite svartvita bilder mellan varven. Jag tycker själv jättemycket om svartvita foton, tycker det blir en helt annan känsla i dem. Små babyfötter är om möjligt ännu sötare i svartvitt än i färg, tycker jag.


Idag har vi städat lite, hälsat på Ellas gamlamoffa och slappat i soffan. Ella har tränat på att svänga sig från rygg till mage. Då man lägger henne i babygymmet, börjar hon nästan genast att försöka svänga sig. Sen då hon väl svängt sig, så blir hon gnällig då hon inte kan svänga tillbaka. Så mamma har fått agera svänghjälp. Men det gör jag så gärna då det innebär att lilltjejen är nöjd.
 

Nej, nu är det verkligen dags att gå och sova. Det är inte många timmar tills en liten tös vaknar och är hungrig.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar