söndag 4 september 2011

Lite mera sex månader

Nåja, Ella sov ju då jag skrev förra inlägget, så jag fick inte knäppt och inlagt nån bild av henne som sex månader gammal. Nå, nu får ni se några bilder. Ikväll hade vi lite halvårskalas, då gudmor Riikka med dotter (och vårt gudbarn) Elin var på besök. Elin är så söt och hämtar leksaker och Ella, som faktiskt har börjat sitta korta stunder utan stöd. För det mesta är det lite vingligt, men ibland sitter hon förvånansvärt stadigt. Jag tycker hon börjar se så gammal ut då hon sitter, vår lilla tjej!
 
Ella sex månader

Elin och Ella

Såhär fint hår vill jag också ha

Elin hade också med sig presenter åt Ella. Bollen tyckte hon var jättekul.

Då gästerna åkt hem hade vi lite tid kvar innan sängdags, så vi klädde på oss ytterkläderna och gick ut på en kort promenad med Alma. Ella satt i Baby Björn selen med ansiktet framåt, nåt som hon verkligen har börjat uppskatta. Nu då man inte kan gå så långt med Alma pga knät, så är det perfekt att ta Ella i selen på promenaden. Och hon gillar det verkligen!

Imorgon ska vi med Alma till veterinären för att ta bort stygnen efter operationen. Hon ska också vaccineras. Jag tycker att hon de senaste dagarna har börjat gå riktigt bra på benet. Hon haltar förstås, men håller inte det uppe i luften så mycket som tidigare. Vi får se vad veterinären tycker om hennes framsteg.

Hoppas ni alla får en bra kommande vecka!

Kram,

1 kommentar:

  1. Onnea puolivuotiaalle Ellalle! Hän on tosi suloinen pikkuneiti!

    terkuin Heli

    SvaraRadera