söndag 25 september 2011

Loppisloppisloppis

I helgen har jag hunnit med tre olika loppisar. Igår var det knatteloppis och idag två andra loppisar. Knatteloppisen gav mest fynd. Mest nöjd är jag med de två retro-leksakerna jag hittade. Jag brukar inte ens kolla efter leksaker på loppis, men nu var jag ute efter en nån leksak som har knappar och olika funktioner (ingen aning om vad de kallas). Nån sån hittade jag inte, men då jag hittade skallran som i åratal funnits i den statliga moderskapslådan (men som till min besvikelse togs bort just i år då jag fick lådan), kunde jag inte låta bli att köpa den. Jag hittade också en träskallra som var i jättefint skick. Leksakerna fick med beröm godkänt av lilla Ella. Jag köpte också några klädesplagg, men de åkte redan i tvätten.


 
 
 
Dagens loppisrunda gav däremot inga fynd. Jag köpte ett par tossor/mockasiner åt Ella (nya), men inget annat. Mockasinerna kommer väl till pass då hon är i hoppgungan och annars också är de bra då vi faktiskt har lite kallt på golvet. Det drar så från vår terrassdörr.
 

Jag tycker faktiskt att det är jättekul att gå på loppis. Nu då vi har Ella tycker jag det är extra kul, då man kan hitta riktigt fina begagnade babykläder. Det är ju så kort tid de hinner använda kläderna innan de växer ur dem, så ibland känns det onödigt att köpa allting nytt. Ja, jag kan nog påstå att jag blivit lite loppisberoende. Ett annat "beroende" jag fått är att kolla Huuto.net och Findit (motsvarande svenska Tradera och Blocket). Där har jag också gjort några riktiga fynd de senaste veckorna, får visa er dem nån annan dag. Nå, nu börjar nog Ellas klädskåp vara fyllt i nästa storlek (som är 68), så kanske man får ta det lugnt ett tag. Fast det kommer ju en storlek efter det också och efter det... Ja, stövlar man över nåt fint kan man ju bara inte gå förbi det, eller hur?
Hoppas ni alla haft en skön helg!

Kram,

1 kommentar:

  1. Jomen visst kan man servera den så :) Men den ska ju vara så överkokt att den typ faller isär, hehe. Hon äter smörgåsar utan problem (nåväl, problem och problem - men hon äter den i alla fall själv) och smörgåsrån, så vi tänkte att vi vågade testa med broccoli.
    Det var första gången hon fick broccoli sådär, som fingermat som du säger :)
    Hon fick ett jättebra tag i buketten och den var jättelätt att hålla i tyckte hon. Själva buketten var lätt att äta men skaften var lite svårare. Förstår det, de är ju lite hårdare hur mycket man än kokar.. Men hon gnagde lite på skaftet också och någon bit slank säkert ner, även fast vi fick kasta 2 "skaftbitar" på slutet. Men överlag - succé!
    Det tycker jag verkligen du ska prova :D

    SvaraRadera