torsdag 8 september 2011

Majskrokar

Igår fick Ella smaka på majskrokar för första gången. Hon fick smaka på två stycken då vi var och hälsade på min arbetskompis som också är hemma med barn. Som ni ser på bilderna var hon lite fundersam och skeptisk och mest lekte hon med dem, men nog smälte de i munnen till sist.´Kanske vi får ta och köpa henne en egen påse nån gång.

Är den åt mig? Vad är det riktigt?



Menar du mamma att den ska sättas i munnen såhär?
Jag får väl ge det en chans då. Jaiks!
(bilderna är tagna av min arbetskompis son Eddie)

Ikväll var vi på babysim för fjärde gången. Vi hade i förväg bestämt att vi skulle ändra på rutinerna en aning för att se om det hjälper. Om det sen var detta som gjorde susen eller om hon helt enkelt hade en bättre dag vet jag inte, men hur som helst tyckte Ella nu att det var jätteroligt med babysim! Vi blev så glada, för vi hade redan börjat fundera om vi borde skjuta på simmandet en aning om hon också denna gång hade gråtit. Idag började vi så smått förbereda bebisarna för dykning med att hälla vatten över huvudet på dem. Det gick bra! Nästa gång kanske vi ska ha dem att dyka på riktigt. Men vi får se, det kan vara att husse kommer att vara borta då, så vi får se om jag vågar mig på det då inte han är med.

Hoppas ni alla får en riktigt skön fredag!

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar