torsdag 15 september 2011

Köttätande dykare

Här har det igen varit tyst ett tag. I helgen var vi norröver på en god väns bröllop. Under tiden var Ella med sin fammo och faffa för första gången och det hade gått riktigt bra, till och med nattningen trots att den tog länge (men det gör den ju här hemma också)! Det känns skönt att veta att det gick bra.
 

Annars kan vi berätta att Ellas matresa fortfarande går bra. Från och med igår är hon nu också köttätare. Hon fick då smaka på nötkött med potatis. Jag kan säga att det inte såg särskilt gott ut, men Ella verkade gilla det både idag och igår. Bara jag hinner ska jag försöka göra lite sån mat själv också, men kan tänka mig att det är svårt att få purén så slät. Hon har nu fått smaka på följande saker: batat, potatis, majs, squash, palsternacka, blåbär, mango, risgröt, äppel och nötkött. Risgröten äter hon nu till kvällen. Av rotsakerna har jag kokat och pureat en del olika blandningar som jag fryst ner i iskuber så det bara är att tina upp den mängd man behöver. Det, plus köttet, får hon till lunch (och ibland lite fruktpuré till efterrätt) och på eftermiddagen får hon fruktpuré. När vi ska lägga till ett varmt mål vid middagen vet jag inte riktigt. Men kanske vi kör såhär nu veckan till slut åtminstone.

Idag inledde lillan också sin dykkarriär, då hon fick dyka på babysimmen. Husse, ja alltså Ellas pappa (borde nog kolla med honom nån dag vad han hellre vill bli kallad här på bloggen :)), kunde trots allt vara med idag, så då vågade vi oss på dykningen. Vi provade bara två gånger, eftersom Ella idag av nån anledning började frysa så (riktigt hackade tänder mellan varven). Men de gånger vi provade gick det riktigt bra. Annars tyckte hon nog att simmandet var roligt, vilket känns jätteskönt. Så nu har vi anmält oss till fortsättningskursen som börjar genast efter att nybörjarkursen tar slut i mitten av oktober.

Igår var vi på mamma-babyträff. Barnen hade igen utvecklats så massor sen sist. En del har börjat åla sig fram och en till och med kryper lite. Man märkte att bebisarna börjar bli mer gnälliga och frustrerade då de skulle vilja så mycket, men ännu inte kan göra allt de vill. Ska bli intressant att se hur mycket de utvecklats till nästa träff om två veckor. Allt går så snabbt just nu. Jag måste bara visa er två bilder från förra träffen av Ella och kompisen Walter (som också går på babysim med oss). Är de inte söta?
 



Hoppas ni alla får en bra fredag.

Kram,

Ps. Jag har annars fått en Blog-award av Michaela. Tack så mycket! Jag ska skriva mer om den (och svara på frågorna som hörde till den) och skicka den vidare en annan dag.

1 kommentar:

  1. Usch vad man får ledsamt efter er skulle sååå vilja följa med vad som händer och sker på närmare håll.

    SvaraRadera