söndag 18 september 2011

Septemberhelg

Helgen som gått har varit lugn. Igår var vi på Matfesten som ordnades här i stan. Jag måste säga att det var ett riktigt trevligt evenemang och vi åt en god lunch på österbottninska råvaror, medan Ella tog sig en tupplur i resevagnen. Då vi kom hem åkte husse iväg till villan en sväng och vi fick besök av en av mina äldsta vänner (ja inte i ålder, utan i antal år vi varit vänner), som jag nuförtiden hinner träffa alldeles för sällan (då hon bor på annan ort). Roligt var det i alla fall att hinna ha lite tjejsnack!

Till mitt stora förtret började jag känna av lite förkylning igår och idag har jag varit ordentligt snuvig och haft en sprängande huvudvärk. Jag hoppas verkligen att det inte blir värre och framför allt att Ella inte får det, annars blir det en tung vecka! Nåja, nog med klagande. P g a förkylningen har vi nu i alla fall tagit det lugnt idag. Eller åtminstone jag. Ella har varit extra aktiv på golvet och rullat och på än åt ena hållet och än åt andra. Sen ler hon så stort då man undrar vart hon är på väg. Lilla sötnosen vår!!

Bilderna är från regnig dag tidigare i veckan.  
 



Hoppas ni alla får en bra vecka!

Kram,

3 kommentarer:

  1. vilken linslus!!!
    KRam mormor

    SvaraRadera
  2. Voi että miten hyviä kuvia Ellasta.. mun täytyy todella saada myös toi parempi objektiivi, kun sisäkuvista ei meinaa tulla mitään enää!

    terkkuja, t. Heli

    SvaraRadera
  3. Jovisst, hon är en riktig linslus! :)

    Heli: Kiitos! Voin kyllä suositella tuota objektiivia! Mun pitäisi vaan lukea vähän ohjeita vielä, että saisi aina teräviä kuvia kun välillä se on vaikeaa. Terkkuja!

    SvaraRadera