torsdag 1 september 2011

Matprat

Ellas smakande på fast föda går fortfarande bra. Hon har nu smakat på batat, potatis, majs, blåbär och squash - i nämnd ordning. Potatisen fick hon ordentliga kväljningar av, men trots det går den nog ner. Majsen tyckte hon var jättegod och likaså blåbären. Squashen var på burk blandat med batat och också det gick bra ner, så mycket som nu går ner och inte blir utkletat i ansiktet. Blåbären har också varit färdigt på burk, men i fortsättningen kommer jag nog att ge egna blåbär eller så nån annan sort, för jag märkte att det var en hel del fruktsocker tillsatt i den burk jag köpt. Hade inte ens tänkt på att kolla efter sånt i burkarna.
 

Vilken nästa smak blir har jag inte ännu bestämt, men vi ska till rådgivningen imorgon på 6-månaders kontroll, så då får vi väl höra om vi borde börja med kött eller gröt nu och i vilken ordning.

Edit: måste ännu lägga in en bild som husse tog av Ella som ätit blåbär. Oj vad vi skrattade åt den bilden!



Ikväll var vi på babysim för tredje gången. Tyvärr kan jag inte säga att det gick bra. Stackars Ella som gråter så sällan började stortjuta redan i duschrummet och grät sen största delen av halvtimmen som babysimmet håller på. I slutet lugnade hon sig och vi vågade oss ner i bassängen. Då tyckte hon det var riktigt roligt en stund, men började sen gråta igen då det tog slut. Stackarn! Varför hon grät vet vi inte, men vi tror att hon kanske hade lite magknip och så somnade hon i bilen på ditvägen, så kanske de bidrog till gråten. Jag hoppas verkligen att det är bättre nästa gång, för vi hade så roligt första gången!

Kram,



PS. På tal om mat så är jag med och tävlar om ett fint Bamse matset hos Inredningsdrömmar och rackarungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar