söndag 2 oktober 2011

Första oktoberhelgen

Så var den här helgen till ända. De går alldeles för fort de här helgerna. Men vad kan man vänta sig, då också tiden i veckorna går så himla snabbt?

I fredags var jag ute och åt med två kompisar. Det var riktigt roligt att komma sig ut lite också utan Ella. Det har inte blivit många gånger av den sorten sen hon kom. Också för hennes skulle är det ju bra att hon får vänja sig att vara med andra mellan varven, om det så ens skulle vara med sin pappa (som ju förstås tar hand om henne också då jag är hemma, men det är ju inte helt samma sak). Jag är lite dålig på att komma mig iväg på eget, fastän pappan så ofta säger att jag borde ta lite egen tid. Ska skärpa mig på den punkten, om inte annat så borde jag ju komma igång med träningen innan mina muskler helt och hållet tynar bort...


 
Igår hade vi Ålandsbesök, då Ellas mommo (dvs. min mamma) och extramoffa var på besök. Ella var som tur inte alls blyg för mommo, fastän det är en dryg månad sedan de sågs. Hon har nämligen börjat bli lite blyg för vissa. Ålänningarna (hmm, undrar vad dom tycker om att bli kallade för det?) skulle åka hem idag och fick kika in en sväng i brådskan innan de åkte, för de blev tvungna att låna min bil då deras bil gick sönder just då de skulle iväg (och servicen visade sig ta några dagar). Vilken tur att vi har två bilar (och att sambon inte behöver sin den här veckan)! Men om man ska hitta nåt positivt i saken, så är det att nu får vi snart besök av dem igen, då de måste komma upp efter sin bil (och lämna tillbaka min) i nåt skede!
 

Idag har vi haft en riktig slappardag. Ella har sovit lite sämre de två senaste nätterna, så jag har varit riktigt trött. Pappan har packat för arbetsresa och han åkte iväg på eftermiddagen. Så nu får vi klara oss på egen hand några dagar. Ska bli intressant att se hur vår morgon blir imorgon, om det är en liten tjej som blir hungrig och en hund som är kissnödig samtidigt och hur vi löser det. Nå, nog får vi det att gå ihop på nåt vis det också, tror ni inte det? Som tur är brukar vovven vara rätt morgontrött.

Kram,

1 kommentar: