torsdag 29 september 2011

Smaka broccoli

Inspirerad av Tina - Minnas mamma gav jag idag Ella lite smakprov på broccoli. Istället för att göra puré av det så gav jag det som hela buketter, som fingermat. Förstås kokade jag broccolin så mjuk att den nästan föll sönder innan jag gav den åt henne. Hon höll i skaftet och åt av det mjuka med god aptit. Förstås var det nog en hel del som hamnade utanför munnen, men jag tror nog hon fick i sig en del också. Jag försökte göra en video av bilderna jag tog av henne, jag hoppas det funkar (det ser ut som att kvalitén på bilderna blev usel i och med att jag lade dem i videon, men ni ser ju vad de föreställer i alla fall). 


Idag var vi och kollade in den nya H&M-butiken som öppnade i Stenhaga. Förstås blev det en del kläder inhandlade, men nu orkar jag inte visa upp dem. Jag gillar verkligen GW-gallerian i Stenhaga. Gratis parkering bredvid och trots att det är mycket bilar på parkeringen är det alltid jättelugnt i butikerna. Att H&M nu också öppnat där är ett stort plus.

På kvällen var vi också på babysim. Pappan, som har TYKY-dag (arbetsrekreationsdag) idag, var borta så vi fick klara simningen på tumis med Ella. Som tur har vi några från vår mamma-babygrupp i samma babysim-grupp, så vi fick lite hjälp av dem. Man kan ju inte bara lägga ner bebin i duschrummet då man själv ska torka sig eller göra nåt annat. Sen hade jag med mig babyskyddet i omklädningsrummet, så Ella satt där då jag klädde på mig. Tyvärr var inte heller denna gång utan gråt, utan hon grät sig igenom största delen av halvtimmen. Det började bra, men sen började hon gråta av nån anledning. Jag försökte gå upp lite och hon slutade och vi gick i igen, men efter en stund började hon gråta igen. Vid slutsångerna var hon lite glad igen, men då var det ju dags att gå upp. Det är såå ledsamt att se henne ledsen där, hon som har varit en riktig solstråle annars idag! Det är två gånger kvar av grundkursen och fortsättningskursen skulle fortsätta direkt efter. Vi får se hur de två sista gångerna går, om vi alls ska fortsätta på nästa kurs eller ta lite paus.

God natt,

4 kommentarer:

  1. Oj vilket gulligt bildspel, verkligen sött! Och vilken bra idé med broccoli som fingermat, måste också testa :)

    SvaraRadera
  2. Men så kul :D Det där verkade ju gå hur bra som helst!! De första gångerna kommer massor utanför, men de lär sig allt eftersom :) Att äta stora matbitar är ju helt nytt, man får ge dom lite tid. Minna kastar fortfarande en hel del runt omkring, och "sätter i halsen" (tar för stora bitar som hon måste hosta upp) då och då. men det går bättre och bättre :)

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! :) Michaela: det ska ni absolut testa!

    SvaraRadera