lördag 15 oktober 2011

Tumistid

Idag har jag och sambon fått lite tid på tu man hand. Min mamma med man är i stan och de kom och skötte Ella några timmar, så vi fick åka ut till sommarvillan på Långskär för att städa undan det sista inför vintern. Vi åkte med "lilla" båten då "stora" båten, som jag tidigare nämnt, redan står på land. Jag passade på att gå upp i skogen för att kolla om det fanns några trattkantareller. Skogen bakom stugorna är alldeles underbar på vissa ställen. Jag kallar den för Trollskogen. Den är så härlig med sina mossiga stenar och stigar som går härs och tvärs. Det är svårt att fånga det "trollska" i den, men jag visar några bilder i alla fall. I skogen finns också ett träsk, där det växer hjortron. Jag har nog inte sett många hjortron där (antingen kommer det inte så mycket bär där eller så hinner nån av grannarna alltid plocka dem före), men det doftar så gott på nåt sätt av dem. Det blev tyvärr inte så mycket trattkantareller denna gång, det verkar nästan som att nån hunnit före också där. Men istället hittade jag en del vanliga kantareller, så jag är ändå rätt nöjd. Trattkantarellerna ska torkas och de vanliga får bli till en sås imorgon.
 

 
 
Vi avslutade vår skäridag med att grilla lite korv på den behändiga lilla grillen som sambon skaffat. Vi har ju förstås en stor grill också, men eftersom den är rätt stor och står uppe vid stugan, är den här perfekt då man vill grilla några korvar nere på stranden. Speciellt i vinter om vi kommer dit över isen blir den bra.
 
  
 

Vi kom hem till en glad och nöjd Ella som hade haft det så roligt med mommo och extramoffa. Resten av kvällen var det då desto roligare att få umgås med henne. Jag och hon har ju inte varit ifrån varandra alls på flera veckor då pappan varit borta, så de några timmarna vi var borta gjorde nog att jag ville krama henne lite extra då vi kom hem. Det är konstigt, då jag är borta går det bra, men sen då jag kommer hem märker jag av saknaden. Min lilla sötnos! Men det var verkligen roligt med lite tumistid med sambon också!
Oj, nu har klockan hunnit bli alltför mycket igen. Vi har tittat på 1 1/2 Robinson-avsnitt som vi haft bandat och så kunde jag ju inte låta bli att logga in på datorn en sväng efteråt, men nu blir det nog sängen för min del.

God natt med er alla kära bloggläsare!

1 kommentar:

  1. Hello Anna,

    Beutiful pictures of your son. The forest with the sausage cook out are also great as well. I'm here in the Atlanta area, Ga. and always looking to meet new people around the world. I held great things about your country and we plan on visiting soon perhaps next year.

    Please share my blog as well with others, and let me know your opinion. I'm new to blogging so still learning how to navigate around. Your blog is great and interesting.

    Carlos

    SvaraRadera