lördag 19 november 2011

Barnmatskok

Dagen började med buller och bång, då jag vaknade en kvart innan pappans taxi var beställd och märkte att han låg och sov bredvid mig. Också Ella låg och sov så gott, fastän klockan redan var kvart över 8 och hon inte ätit sedan klockan 21 kvällen innan. Nå, pappan hann riktigt bra i alla fall och vi steg upp. Morgonen och förmiddagen har gått i krypträningens tecken. Nu har hon börjat dra ena benet under kroppen, så snart börjar det nog gå framåt.

Nu håller jag på med lite barnmatsstorkok, då det börjar sina i frysen. Denna gång blir det nån slags köttfärs-makaroni-/potatispuré med tomatkross. Lite morot blandar jag också i. Det är första gången jag gör dessa rätter, så har ingen aning om vad Ella ska tycka om dem, så jag får återkomma om den saken.

Jag brukar frysa in maten i istärningsfack och i en silikonmuffinsform. Mycket praktiskt. Speciellt muffinsformen gillar jag! 






Under dagen får vi eventuellt besök av Ellas kompis Anton med mamma. Till kvällen är vi i alla fall bjudna hem till dem, så första dagen som gräsänka lär gå ganska snabbt.

Det tog mig så länge att skriva detta inlägg, så nu är maten klar och Ella ska få sin lunch. Hoppas ni alla har en riktigt härlig lördag!

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar