fredag 18 november 2011

Nyfriserad

Idag har vi haft program hela dagen. För ovanlighetens skull var jag tvungen att ställa väckarklockan imorse, eftersom jag skulle till frissan redan klockan 9. Pappan skulle stanna hemma med Ella. Jag tycker det är svårt att på förhand beräkna hur mycket tid det går på morgonen nu då man också har Ella att tänka på. Idag steg jag upp redan kvart över sju, men fick pyssla och på ifred ända till lite över 8 då jag var tvungen att väcka Ella för att hinna amma henne innan jag for.

Hos frissan var det riktigt trevligt. Skönt att bli lite ompysslad! Det blev ingen radikal förändring i håret, utan bara lite färgning av utväxten, uppsnyggad pannlugg (som jag alltid blir lite missnöjd med) och några centimeter bort på längden. Här ser ni slutresultatet, efter en dag på språng.
 

Efter frissabesöket kom pappan med Ella till stan. Hon och jag skulle nämligen till öppna daghemmet för baby första hjälp-kurs. Det var riktigt givande, för båda två. Lite uppdaterad kunskap för mig och lite lek med kompisar för Ella.

Efter öppna daghemmet hann vi ännu med en loppisrunda, därifrån jag kom hem med en påse full med kläder och annat. Men dem ska jag försöka hinna visa er imorgon. Nu ska jag ta och mysa lite med pappan framför Idol, som vi bandat. Imorgon åker han nämligen iväg till Filippinerna för en vecka. Bjuder ännu på en bild på vår (småklottiga) lilla sötnos (med jättetorra kinder, stackarn).
  

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar