tisdag 22 november 2011

Besök hos doktorn

Idag har Ella varit till doktorn. Nej, hon är inte sjuk och doktorn undersökte henne inte på riktigt, utan det var frågan om en fotografering. Vi ställde nämligen upp som modeller till sjukhusets bildbank. Bilderna kan komma i t.ex. någon broshyr eller liknande. Ella poserade som en baby-patient som läkaren undersökte. Jag var med som förälder, vet inte hur mycket jag syns på bilderna. Som den linslus Ella är, gick fotograferingen riktigt bra, åtminstone lät det så på fotografen. Tyvärr glömde jag kameran hemma, så jag har inga bilder att visa er, men om jag senare får någon bild lovar jag visa. Så nu blir det att hålla utkik efter om vi dyker upp i nån broshyr, annons eller liknande från sjukhuset. :)

Fotograferingen var på förmiddagen, så Ellas förmiddagssömn hoppades över (förutom de ca 10 minuterna hon sov i bilen på väg till sjukhuset). Då vi åkte hem somnade hon och för en gångs skull lyckades jag klä av henne ytterkläderna och lyfta över henne i sängen OCH få henne att somna om och dessutom sova i två timmar till. Hon behövde verkligen sömnen, för gårdagskvällens nattning var en av de värsta hittills (åtminstone sedan tiden då hon var nyfödd). Det började bra då hon somnade i samband med att jag ammade henne kring 20.30. Tyvärr vaknade hon på nytt efter ca 40 minuter och sen tog det TRE timmar att få henne att somna om! Hon brukar ju normalt inte gråta då hon inte kan somna, men nu grät hon och var riktigt olycklig så fort jag lade ner henne i sängen eller försökte räta på mig om jag var böjd ner i sängen. Stackars liten!! Hon verkade inte ha ont, för så fort jag tog henne i famnen började hon skratta och pilla på mitt hår eller halsband. Ni kan ju tänka er att jag var rätt så trött och slut när hon väl somnat. Till all lycka sov hon till lite efter 9 idag istället, med några uppvakningar där hon somnade om då hon fick tutten. Inte heller inatt åt hon något, så det tycks vi ha kommit ifrån.
Ikväll var vi på babysim. Min gode vän A var stand-in för pappan, som ju är bortrest. Också på babysimen var det fotografering och jag tror det blev en helt ok bild av en dykande Ella. Bilden får vi senare beställa om vi vill.

Den vakna tiden här hemma har gått i krypträningens tecken. Hon kommer sig inte framåt än, men börjar stå ganska stadigt på alla fyra. Några gånger lyckades hon åla sig framåt en bit, så jag tror nog hon snart hittar den rätta tekniken. Kanske hon kryper emot pappan då han kommer hem på fredag... 
   


Men nu ska jag ta och gå och sova. Nattningen ikväll gick lite mera smärtfritt. Det tog nog nästan 1,5 timme, men hon var inte ledsen ikväll utan snurrade bara och på i sängen och hade svårt att komma till ro.

Sov gott,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar