måndag 21 november 2011

Kvällsnattningarna

Den senaste veckan har kvällsnattningarna i det här huset blivit en riktig pärs. Vi som tyckte vi fått till riktigt bra kvällsrutiner! Vi kunde lägga Ella i sin säng och hon somnade där helt själv. Givetvis tog det en stund att somna vissa kvällar då också, men hon somnade ändå relativt lätt. Den senaste veckan har kvällsnattningen tagit uppemot två timmar vissa kvällar. Hon kryptränar och snurrar runt i sängen och ibland börjar hon gråta då hon hamnar i en ställning hon inte kommer ur. Hon är uppspelt och skrattar bara då man försöker lägga henne till rätta igen. Det hela slutar med att hon är så övertrött att hon bara gråter och kommer inte alls till ro. Till slut får jag lov att amma henne ett varv till och då kommer hon till slut till ro. Jag hoppas verkligen det här bara är en fas som snart blir bättre!

 
Om man nu skall hitta nåt gott utav detta, så har faktiskt nätterna (efter att hon väl somnat) varit rätt så bra. Hon äter inte längre på nätterna och vaknar hon så somnar hon snabbt om då man lägger tutten (nappen) i mun. Så bara jag själv skulle ha lätt att somna och inte skulle vakna så ofta på nätterna, så skulle vi alla sova rätt så skapligt. Det tar väl ett tag att vänja sig vid att jag inte behöver gå upp om nätterna, jag har ju ändå gjort det i snart ett års tid...

Kram,

5 kommentarer:

  1. Sitkeyttä vaan.. on se vaikeaa olla menemättä kun toinen siellä itkee, mutta kai se vaan pitäis tehdä niin. Aikansa kun siellä huutelee, luovuttaa kun tajuaa ettei tämä nyt auta. Vähän kuin koiraa kasvattaisi.. =D

    terkkuja, t. Heli

    SvaraRadera
  2. Sådär är Lo också i perioder, man tycker att man har flyt och rutin, sen vill hon helt plötsligt inte, haha.
    Tur att amningen funkar här med =)

    SvaraRadera
  3. Vilken skön sovstil! :)
    Hoppas att läggningarna blir bättre snart! Här hemma vet vi allt om svåra läggningar med en vild liten Minna... :P

    SvaraRadera
  4. Vilken bra kommentar! Så känner jag också! Jag har också funderat många gånger, speciellt efter att min vän opererade och fick så sjukt snygga tuttar. Det kan kännas lite som att "alla andra tjejer är så snygga och sexiga eftersom dom har opererade bröst, men jag och mina bröst är så fula" men nej, nej, nej. Så är det inte!
    Om jag får för mig att jag vill operera brösten ska jag nog först försöka gå till en psykolog och jobba på min självkänsla - för det är där det sitter tror jag!

    SvaraRadera
  5. Oj just det, det ska jag genast lägga till i matinlägget. Tack för att du sa det! Minna dricker vatten till maten :) Vi ammar på natten!

    SvaraRadera