tisdag 15 november 2011

Dagen efter

Igår visade jag bilder på den vackert blommande pensén och ståtliga salladen i landet. Idag ser de ut såhär.



Det har varit frost i natt och nu börjar nog växterna sloka. Vintern är på kommande... Nå, nog finns det ju fördelar med snön också. Som Tina konstaterar i kommentaren till förra inlägget, det ska ju bli roligt att visa snön för bebisarna som aldrig har upplevt den tidigare. Ella har t.o.m kusinens gamla babypulka väntande i förrådet. Så nog blir det lite roligt med snö sen ändå, trots att det blir jobbigare att gå med vagnen och mera påpyltande innan man går ut. Också Alma brukar ju frysa på vintern, men nu är hon också rustad för vintern med en ny tröja till sin klädkollektion. Ellas fammo har nämligen stickat en fin Pippitröja åt henne. Visst är den fin?!
  

Men nu ska jag passa på att ta mig en tupplur då Ella sover. Hon har sovit jättedåligt inatt, så jag är helt slut. Hon har vaknat och gråtit med en timmes mellanrum känns det som. Jag tittade inte varje gång på klockan, men många gånger blev det i alla fall. Som tur somnade hon om varje gång då jag stoppat in tutten, men själv somnar jag inte om lika snabbt.

Hoppas alla har en bra tisdag!

2 kommentarer:

  1. Vad jobbigt med en sådan natt.. :( Hoppas nästa blir bättre! Och om du vinner kan man absolut fixa datumet "bakvänt", inga problem :)

    SvaraRadera
  2. voi då kanske hon är mångalen som sin mormor. Fiin tröja Alma har .Vi har också haft frost i natt så det blev att skrapa bilrutorna .Kram mamma/mommo

    SvaraRadera