onsdag 16 november 2011

Dålig kväll, bra natt

Nattningen igår var en riktig pärs. Vi var på babysim på kvällen. Ella som varit så nöjd de senaste gångerna var lite smågnällig och trivdes inte riktigt bra. Då vi kom hem var hon nöjd och lekte vilt på golvet (med Alma vaktandes som ni ser). Kvällsgröten slank ner galant, men sen blev hon jättetrött. Efter amningen somnade hon direkt (en halvtimme-timme tidigare än normalt), men bara för att vakna en kvart senare. Då tyckte jag hon verkade lite stockad i näsan. Hon var ledsen och grät och ville inte alls att vi skulle gå ur rummet. Det tog sedan ytterligare drygt två timmar innan hon till sist somnade, efter att jag givit en Panadol och ammat igen ett varv. Stackars liten! Månne det är tanden som är på gång som är orsaken?

En rödbrusig tjej efter simningen

Efter den jobbiga nattningen förberedde vi oss för en jobbig natt. Pappan gick och sov i ett annat rum, för vi kom överens om att jag tar första halvan av natten och skulle sen väcka honom om Ella inte ville sova. Men kan ni tänka er, hon sov faktiskt från kl. 23.15 till 7.05!! Härligt! Dessutom somnade hon om efter att jag ammat henne och sov 1,5 timme till. Själv somnade jag efter tolv, men fick ju ändå sova nästan sju timmar ostört (tror jag vaknat till några gånger av mig själv, men inte pga Ella). Vilken lyx! 

Eftersom Ella verkar lite snuvig idag också, så vi tar det lugnt idag.

Kram,

1 kommentar:

  1. Hejsan! Va roligt att du lämnade en kommentar i min blogg! Alltid lika trevligt att hitta nya bloggar att följa.

    Min Viggo har varit likadan nu när tanden är påväg att titta fram - snorig och trilskas med sömnen. Förhoppningsvis blir det bättre snart. Bilden på tändernas placering hittade jag på google. Jag fick leta ett tag innan jag hittade den. Tror att jag sökte på tandrad eller något liknande.

    Hoppas att Ella inte påverkas så mycket av den lilla tanden. Kram från oss.

    SvaraRadera