måndag 12 december 2011

Dagens bilder

Som mammaledig tycker jag nästan mest om måndagar. Hemmadagar på måndagar känns extra sköna. Idag har vi haft en sån hemmadag och har inte gjort nåt speciellt. Vi hade tänkt ha pulk-premiär för Ella, men när jag väl hade pyltat på henne ytterkläderna märkte jag att det nog snöade lite väl kraftigt för detta. Så vi gick in en stund och klädde sen på oss igen för att ta en promenad. Det snöade fortfarande ganska mycket, men Alma skall ju ut oavsett väder. Hon själv tyckte det var kallt, så hon fick inviga Pippi-tröjan som Ellas fammo stickat. Vi gick en dryg timme och det var tungt att skuffa vagnen i snön. Bra med lite extra motstånd!

För en gångs skull hade jag släpat med kameran ut. Kanske inte den bästa dagen att ta ut kameran på (särskilt när det höll på att skymma då vi gick ut), men jag var ju tvungen att knäppa några bilder i alla fall då den nu en gång var med.
  

 
Kram,

3 kommentarer:

  1. Vilka mysiga bilder och vad underbart med snö! Jag vill också ha snö nu ju! :/

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill också ha snöö. Ni får ge oss lite här nere haha :P

    SV: Ja det är verkligen jätteskönt! Inatt åt hon vid halv 12 sen inte förens 7 på morgonen, häärligt :D Skönt att det gick lätt för er också :) Nu hoppas jag bara på att det fortsätter såhär för oss! Alicia suger ju på tumme, så att stoppa i nappen slipper man iaf. Men tummen har ju andra nackdelar tyvärr! Så hade egentligen hellre velat att hon använt napp :P Men men!

    SvaraRadera
  3. vad mysigt med snööö,sänd hit lite också .Kram från snöfritt Åland

    SvaraRadera