onsdag 21 december 2011

Julgranen



Nu har vi äntligen tagit in julgranen. Men klädd blir den nog först imorgon, så Ella får vara med och klä sin första julgran. Bosse var sin vana trogen snabb med att inspektera granen. Som han brukar, drack han också ur julgransfoten.  I år blev det en köpt gran, för vi har varken hunnit vara norrut efter nån, eller kunnat fara över isen efter någon från Långskär. Men vi fick ett riktigt fint exemplar som var hugget igår, så förhoppningsvis börjar det inte barra så fort. Nu doftar det så gott i hela lägenheten, vi får bara hoppas att inte Ella är allergisk mot granar.

Det tog länge att skriva inlägget såhär långt. Anledningen är att Ella vägrade somna. Hon somnade först riktigt snällt, men vaknade efter 45 minuter och var riktigt olycklig så fort jag försökte lämna rummet. Jag tycker hon är aningen täppt i näsan igen, hoppas bara det inte blir förkylning till julhelgen. Själv känner jag mig nämligen också lite tung i huvudet.

Idag har vi varit på stan en sväng och försökt få de sista julklapparna köpta (utan att helt lyckas). Jag hämtade också hem en ny skrivare (som man kan skanna och kopiera med också), som jag hoppas ska vara riktigt bra. Vår gamla gav nämligen upp och nu ville jag gärna ha en som ger fotoutskrifter av bra kvalité. Jag återkommer då vi hunnit installera och prova den. Idag hann vi också med en sväng till Ellas kompis Anton. Också kompisen Elin var där. Så Ella fick förevisa sitt ålande för dem. Imorgon blir det rådgivningsbesök och troligen en ny tripp till stan.

Jag börjar känna en liten julstress komma smygande.

Kram,

2 kommentarer:

  1. Iiiis ? Vad är det??? IIIK halt!
    Stressa långsamt allt behöver inte göras =) kram mormor ,vi syns snart!

    SvaraRadera
  2. bra om han bara dricker ur julgransfoten och inte tar till flaskan! ;) GOD JUL!

    h.Pia & Co.

    SvaraRadera