söndag 11 december 2011

Lilla indianen

Ella har kommit på att det låter roligt när man har ljud för sig och samtidigt drar handen fram och tillbaka över munnen. Hon låter som en liten indian, haha. Gissa om jag hade svårt att hålla mig för skratt igår då hon höll på med det då vi försökte få henne att somna. Efter ett tag var nog skrattet långt borta, för vi tänkte inte få Ella att somna alls. Först bökade hon bara och på i sin säng (och gjorde indianlätena). När hon sen väl somnade, vaknade hon och grät med några minuters mellanrum en lång stund. Jag och pappan hade redan också gått och lagt oss och när jag inte längre orkade stiga upp och trösta henne varje gång hon vaknade till, så tog jag henne i vår säng. Pappan sov redan på soffan, för han skulle tidigt iväg på jakt och behövde sova. I vår säng kom hon äntligen till ro (kring 23-tiden) och vi sov gott ända till halv fem då Ella fick gå tillbaka i egen säng i samband med ett (nödvändigt) blöjbyte. Kring sju ammade jag och sen sov nästan till halv tio. Vi har knappt märkt då pappan åkt iväg heller, så gott sov vi. Så nu känner jag mig faktiskt riktigt utvilad!

Vi har just talat med mommo via Skype och snart får vi besök, så vi får återkomma senare.

Kram,

1 kommentar:

  1. Visst är dom underbara dom små? :) Sånt där "indianläte" gör Alicia också, låter för roligt :D

    SvaraRadera