tisdag 10 januari 2012

Första pott-resultatet

Som vanligt hinner det bli sen kväll innan jag hinner blogga. Idag har vi varit på mamma-babyträff. Tyvärr fick jag ingen riktigt bra bild från träffen, men jag vill ändå visa er en bild, trots att den är suddig. De tre små kompisarna ståendes upp mot fönstret. Så söta så!! Träffen var som vanligt jättetrevlig och nu har vi faktiskt bokat in en kvällsträff för bara mammorna. Det ska bli kul det också! Av nån anledning blir Ella, som annars knappt nånsin är blyg av sig, alltid lite mammig då vi träffar de andra mammorna och barnen i denna grupp. Åtminstone till en början. Sen vågar hon nog oftast sig iväg och leka med de andra hon också.

Då vi kom hem hade vi en trött liten tjej, eftersom hon sovit för lite. Men det var för sent för fler tupplurar,  så att ta med henne på långpromenaden med Alma var inget alternativ. Vi hade inte hunnit vara ute på hela dagen, så vi gick istället ut med pulkan en stund. Det var lika uppskattat igen då Alma (som kommit hem från promenaden) var med. Men innan vi gick ut satte jag Ella en sväng på pottan och vet ni vad? Hon passade faktiskt på att lätta på trycket! Duktiga flicka! Tyvärr lyckades hon tappa balansen efter det (trots att jag försökte hålla i henne), så hon föll i golvet (turligt nog på den mjuka badrumsmattan). Hoppas bara att hon inte blev rädd för pottan nu. Vi har ju som sagt ingen brådska med pottan, så i så fall lägger vi undan den en tid och provar på nytt senare.

 
Kram,
 

2 kommentarer:

  1. Se bara och det är just det med positiv feedback som kan göra att det går riktigt bra också.Du vet Pavlovs hundar.KRam maormor

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tror också på positiv feedback! :) Kram!

    SvaraRadera