onsdag 11 januari 2012

Vinterpromenad i solnedgången

Idag har vi haft en hemmadag igen. För ovanlighetens skull satte jag ut Ella och sova i vagnen redan på första tuppluren (som hon annars brukar sova inne). Medan hon sov hann jag dammsuga och torka golven. När det var dags för andra tuppluren gick vi på promenad. Vi missade solen, men fick istället njuta av en härlig solnedgång med vackra färger. Färgerna var som vanligt svåra att fånga på bild!

Vi har ett riktigt härligt snölandskap här nu och det är härligt att märka att dagarna faktiskt blir längre och längre i en rätt så snabb takt. Än är det en bit kvar av vintern, men jag ser faktiskt riktigt fram emot de soliga februaridagarna, som brukar vara riktigt vackra. Förhoppningsvis blir det såna soliga dagar i år också!

Här får ni ett bildregn från vår promenad.
 
 

 
 
 
 

 
Kram,


Ps. Med hänvisning till gårdagens inlägg, måste jag få berätta att idag hände det faktiskt två gånger! Och nej, jag menar inte det att hon föll av pottan, utan det hon gjorde i den. Jag lovar att inte fortsätta att rapportera om Ellas pott-resultat, men de första gångerna känns ju lite roliga. :) Ok, hon är ju inte medveten om vad hon gör än, men det är ju roligt att hon får vänja sig med pottan i lugn och ro och att det ger positivt resultat!

1 kommentar:

  1. vilka fina bilder .Här har all snö smält bort men det är faktiskt ljust då man kommer hem från jobbet ,så man hinner vara ute en liten stund i ljuset.Håll kvar lite snö till vecka 8 tills vi kommer dit =) .
    Duktig Ella bra att du inte blev rädd då du vinka från pottan.

    SvaraRadera