söndag 15 januari 2012

Nytt utseende på bloggen

Det började vara dags att ändra header här på bloggen. Det passade inte riktigt med somrig solnedgång såhär mitt i vintern. Så det fick bli en ny header i lite mer vintrigt tema om än annars väldigt lika i stil som den förra. Den får duga ett tag i alla fall.

Gamla headern:
 

Nya headern:
 

Samtidigt passade jag på att göra en förändring jag länge tänkt på. Jag ändrade färgerna på bloggen, så den fick ett ljusare utseende. Allt kanske inte är riktigt som det ska ännu, men det blir det nog så småningom. En sak som förändringen tyvärr förde med sig är att min signatur (som ju har varit i vitt) inte syns i de gamla inläggen. Väldigt störande, men jag får se om jag orkar gå tillbaka och ändra alla inläggen på den punkten. Kanske i så fall i samband med att jag gör en liten etikett-renovering, som jag också har tänkt på. Jag har en hel del etiketter som bara blivit använda en eller två gånger och så är det många inlägg som saknar etikett överhuvudtaget och som borde ha det. Men det får bli en annan dag/vecka/månad, för just nu hinner jag inte med det.

Vad tycker ni om förändringen? Är det nåt som inte ser ut som det ska eller som annars bara skulle kunna ändras för att fungera bättre?

Såhär såg bloggen ut tidigare:

3 kommentarer:

  1. Uusi look on oikein kiva. Toi kuva tuossa keskellä on tosi upea!! Kuten toki kaikki muutkin kuvat.

    Heli

    SvaraRadera
  2. Fint!

    Har du inte? Sparklåda kanske är väldigt norrländskt då? Och så är det nog ganska gammeldags, jag har inte sett någon nytillverkad nånstans :)

    SvaraRadera