onsdag 29 februari 2012

Äntligen

Äntligen är jag färdig med köksgardinerna! Så nu har jag bytt ut julgardinen till den nya fuskhissgardinen. Jag är riktigt nöjd, trots att gardinen kanske inte tål att granskas på nära håll från alla vinklar. Det var verkligen inte det lättaste. Det var ju första gången jag sydde en fuskhissgardin och hade dessutom valt ett så tunt tyg att jag var tvungen att ha ett vitt tyg bakom. Det var just det dubbla tyget som gjorde det så svårt. Sen var det också svårt då gardinen skulle vara så lång (2 meter). Det gjorde allt mätande och pressande av veck (i det dubbla tyget) extra svårt, åtminstone för mig som ju inte är nån van sömmerska. Men nu har jag i alla fall nya gardiner, som lär få hänga där ett tag.


Före 
 
  Efter
 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Va fint å fräscht e vart:)) Fick lust att sy nya vårgardiner ja nu åxå;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Madde! Nu sku jag bara behöva hitta nån fin duk eller löpare till bordet också. :)

      Radera
  2. Vad duktig du är!!Jattefint! Ja man vill ha vår nu! kram mamma

    SvaraRadera