torsdag 1 mars 2012

Första HVC-besöket

 En snorig näsa
 
De senaste nätterna har vi sovit lite dåligt här hemma. Ella har varit vaken och ledsen och velat ha oss nära. Senaste natten var det extra jobbigt. Jag vakade dryga två timmar med henne, sen tog sambon över och vakade närmare en halv timme innan hon äntligen somnade. Hon var ledsen och kunde inte komma till ro och ställde sig upp i sängen titt som tätt. Hennes förkylning har blivit värre igen och hon var jättesnuvig och hostade. Jag tyckte också hon tog sig för örat mellan varven. Så idag bestämde jag mig för att det var dags för Ellas första besök till hälsovårdscentralen (om man inte räknar med rådgivningsbesöken då förstås).

Vi åkte iväg kring 10-tiden och var förberedda på flera timmars väntan, men vi fick faktiskt komma till en läkare efter ungefär en halvtimme. Läkaren var jättebra och gav så bra instruktioner för hur jag skulle hålla Ella då han kollade öronen, som visade sig se friska ut. Han konstaterade att hon har en hel del slem i lungorna, men att de inte i detta skede kollar infektionsvärdena då hon ändå inte har nån feber. Så vi får återkomma ifall det blir värre.

Under dagen har Ella snorat rejält, men hon har ändå varit pigg och glad så gott som hela tiden. Efter HVC-besöket tog vi en sväng till stan och Ella fick sova i vagnen. Vi åt också lunch på stan. För första gången på länge åt hon en hel matburk utan minsta krångel. Jag tänkte att det berodde på att vi var i en annan miljö, men också middagen blev uppäten utan krångel fastän vi var hemma. Matkrångel har vi haft rejält av de senaste dagarna, ja faktiskt veckorna, men mer om det en annan dag. 

Nu hoppas vi på en frisk tjej, det är ju två kalas som väntar i helgen.
 
Men lika glad tjej ändå.

1 kommentar: