fredag 24 februari 2012

Första kalaset

Så har kalasandet inletts. Min och Ellas förkylningar var aningen bättre idag, så vi bestämde oss för att hålla kalaset som planerat. Så det blev första 1-årskalaset ikväll. Nästa helg blir det två till. De första att fira Ella var min familj: Ellas mommo och extramoffa, Ellas gamlamoffa (min morfar) med sambo, min morbror med familj och två av Ellas morbröder. Ellas moffa kommer nästa helg och en morbror bor tyvärr på annan ort. Nästa helg blir det några kompisar på lördag och pappans familj och min pappa på söndag. Ella fick så fina presenter, faktiskt kläder av alla utom mommo och extramoffa, ska visa dem senare. Hon var som vanligt en liten solstråle och verkade gilla kalas.  
 

Det var premiär för den gröna klänningen, men den nya koftan får vänta lite för den är lite stor,
så det fick bli en gammal kofta

Vi bjöd på tårta (som blev lite hastigt ihopfixad utan desto mer planering, men som tur blev helt ok i alla fall), Cake pops, kanelbullar och skinkpiroger. Jag hade hittat så söta mörkrosa servetter, som matchade Ellas kofta, haha.
  
 
 
 "Ännu förstår jag inte riktigt hur man blåser ut ljuset!"

Mommos och extramoffas present var intressant
 
Det blev ett riktigt lyckat kalas och jag är glad över att vi delat upp kalasandet som vi gjort. Det hade blivit alldeles för trångt annars. Och så hinner man ju prata lite med folk också såhär. Nu ska jag sippa lite på ett glas rödvin innan jag går och lägger mig och laddar inför morgondagens bröllop. Jag håller verkligen tummarna för att Ella inte ska hosta så mycket inatt, för även förra natten fick jag springa hos henne minst en gång i timmen då hon hostade och vaknade. Konstigt nog hostar hon knappt alls då hon är vaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar