torsdag 23 februari 2012

Dagen i bilder

Här har vi fortsatt med sjukstugan också idag. Ella har fått en jobbig hosta, som störde hennes nattsömn rejält inatt. Stackarn var vaken minst en gång i timmen, ibland oftare. Hon verkar ha jätteont i halsen, men har hela dagen varit riktigt pigg och glad ändå, den tappra lilla tjejen. Själv är jag också rejält förkyld. Vi inledde dagen med att ligga en stund på soffan och kolla på Prins Daniels presskonferens där han berättade om den lilla prinsessans födelse. Jag kunde inte låte bli att bli lite tårögd av den stolta pappans berättelse.
   

 
Trots krassligheten har vi haft en hel del program idag. Det är ju en del släkt som är i stan för min plastsysters (eller kanske vi skulle kalla dem för extrasystrar såsom vi också kallar deras pappa för Ellas extramoffa :)) bröllop på lördag. Idag ville det blivande brudparet komma och uppvakta Ella inför 1-årsdagen och vi fick också den andra systern medlurad. Med sig hade de en present åt Ella, en härlig hemstickad tröja som blir bra till hösten/nästa vinter. Jag hade passat på att prova göra Cake Pops (enligt detta recept, men jag använde Ballerina kakaokex). De blev goda, men kanske inte de finaste för jag hade lite för lite choklad, så det blev lite för grunt att doppa i. Jag hade inget att ställa Cake Popsen i, så ett äggpaket fick agera stöd. Tror bestämt att jag får komma på nån bättre lösning tills de riktiga kalasen. Tips?


Blivande bruden, systern med Ella och blivande brudgummen med Alma

Efter att gästerna åkt kom min mamma hit för att hålla oss sällskap. Hon tog ut Ella och Alma på en promenad, så jag fick vila mig och Ella lite frisk luft. Sen åkte jag och pappan och handlade, medan mamma var här och lekte med Ella.

Nu känner jag mig helt däckad, så sängen kallar. Håll tummarna för att vi får en riktigt bra natt och att vi är friska imorgon så vi kan ha kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar