onsdag 8 februari 2012

Ljudböcker

Som mamma till en liten bebis hinner man inte med så mycket läsning. När man väl har tid att läsa, så orkar man inte riktigt. Sambon har redan i många år lyssnat på ljudböcker, men jag har aldrig riktigt förstått mig på dem. Jag har trott att jag inte skulle kunna koncentrera mig på boken då jag lyssnar och inte läser själv. Men jag hade heller aldrig tidigare provat. Så när jag fick ärva sambons gamla Ipod, passade jag på att testa. Jag "läser" nu Leif GW Perssons "Den döende detektiven" som ljudbok och tycker det är jättebra. Själva boken är lite väl långrandig mellan varven, men själva "läsandet" av ljudbok gillar jag desto mer. Jag lyssnar lite i sängen innan jag börjar sova, jag lyssnar då vi är ute på promenad och idag lyssnade jag också då jag var på gymmet. Härligt! Boken är just klar, så nu måste jag rota i sambons filer för att se om han har nån annan bok jag kunde läsa, annars får jag själv ta och köpa nån, för jag ska absolut "läsa" fler ljudböcker. Ljudböcker får bli mitt tips för dagen och samtidigt grundar jag en ny kategori som heter "Anna tipsar".
  
Brukar du "läsa" böcker som ljudböcker?
    

2 kommentarer:

  1. Hej,
    kul att du ar hittat ljudböcker! Visst är det ett bra sällskap när man promenerar eller tränar!
    /Maria på Storytel

    SvaraRadera