måndag 20 februari 2012

Sjukstugeuppdatering

Ella sov ända till klockan 9 imorse, så hon sover sin första tupplur först nu. Jag ska passa på att städa lite under tiden. Jag tänkte bara kort berätta hur det är med den lilla sjuklingen.

Igår var hon både snuvig och hade ännu feber på dagen. Hon har sovit väldigt oroligt inatt och vaknat upp ca en gång i timmen. Det kan bero på att vi flyttat in hennes säng i vårt sovrum över natten, eftersom pappan målade i hennes rum igår (mer om det en annan gång), eller så var det p.g.a förkylningen. Vid sjutiden fick hon komma i vår säng (pappan sov på soffan) och då somnade hon gott på min kudde. Det är sällan hon somnar om när hon kommer över i vår säng, men nu gjorde hon det och det var riktigt mysigt. Men jag är verkligen glad över att hon har eget rum och ikväll flyttar vi tillbaka sängen dit. Vi sover nog alla bättre på det viset!

Idag är febern borta, men hon är fortfarande rätt snuvig, så vi fick lov att stanna hemma från dagens mamma-babyträff. Vi vill ju inte smitta ner nån annan. Hon fick också sova inne, men jag tror vi tar en kortare promenad när hon vaknat. Lite frisk luft gör säkert bara gott nu när febern är borta. Dessutom är det alldeles ljuvligt väder därute. Själv har jag lite ont i halsen, så får se om jag är nästa att drabbas. Ikväll ska jag i alla fall till frissan, så håret är fint till helgens bröllop.

3 kommentarer:

  1. Låter som Elias sovas..han sov hur bra som helst före han blev sjuk, men då när han va sjuk fick han sova i vårt rum..men han har sovit skitdålit nu sen han blev sjuk:( Några nätter vakna han minst en gång per timme hela natten igenom..å bara grät:( Men han hade ju öroninflammation åxå:( Men nu sover han i eget rum igen...men han envisas med att han ska drick mjölk nu varje natt en gång per natt! Han ger inte sig före han ha fått..så vi ger nu några nätter å sen ska de bort igen!! Synd bara att allt blir "pila" när de blir sjuka:( Hoppas Ella hålls feberfri nu:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas vi också på! Jo, det är synd då rutinerna blir ruckade då de är sjuka. Hoppas Elias också återgår till sina rutiner så snart som möjligt. Såg att han fått magsjuka också, hoppas det är väldigt kortvarigt!

      Radera
  2. SV: Det är paper tape :)
    Hoppas lilltjejen kryar på sig! Kram

    SvaraRadera