måndag 12 mars 2012

Vårvinterdag


Första gräsänksnatten avklarades med en timmes vakande kring fem-tiden och några ytterligare korta uppvaknanden, med andra ord en ganska normal natt just nu. När vi vaknat och ätit frukost såg vi att det var soligt och vackert ute. Eftersom vi missade solen igår, ville vi inte ta risken att göra det idag igen, så jag tog en promenad då Ella sov sin första tupplur. Vädret var så härligt (trots lite kall vind), så promenaden förlängdes och förlängdes och tog till slut drygt en och en halv timme. Det var jätteskönt, men jag hade aningen för mycket kläder som vanligt.

Efter lunchen gick vi ut en sväng igen, denna gång med pulkan. På framgården kan man inte åka pulka (antingen är det sandat eller för djup snö), men från bakgården går en stig där sambon kört med snöskoter så snön är packad och där går det bra att gå och dra pulkan. Ella tjöt av skratt då det gick lite hårdare i de små nedförsbackarna på stigen. Lilla sötnosen! Vi passade också på att provsitta pakethållaren på pappans gamla snöskoter och njöt lite av solen på samma gång.



 
När det sen var dags för den andra tuppluren, tänkte jag att Ella kunde sova inomhus, så jag också kunde ta en tupplur. Efter att ha kämpat en dryg timme (med en tjej som bara steg upp i sängen och skrattade då jag försökte lägga henne, trots att man såg hur trött hon var), fick jag ändå packa på henne kläderna och lägga henne i vagnen, där hon sen bara sov 35 minuter. Kvällens nattning gick i samma stil, men till all lycka tog det bara en halvtimme. Själv ska jag också gå och lägga mig, ska bara kika in på några bloggar först... 

2 kommentarer:

  1. känns nog otroligt att ni har sådär mycket snö då härhar varit mer eller mindre bart sedan ett par veckor. SÄger bara huhuh!! kram mommo.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för dina fina ord :)

    SvaraRadera