onsdag 14 mars 2012

Mamma-babyträffar


De två senaste dagarna har gått i mamma-babyträffarnas tecken. Igår spenderade vi kvällen med Ellas kompisar Elin och Anton med mammor, tyvärr utan kamera och idag spenderades dagen med mammorna och 1-åringarna i mamma-babygruppen. Nog är de härliga alla barnen. Det är så roligt att se hur de har börjat ha roligt tillsammans. Ja det syns faktiskt på bilderna också, eller hur?

 

Det börjar vara svårt att få en gruppbild 
 
Jag och dagens lill-värd med en bok med härliga bilder

Eftermiddagen och kvällen spenderade vi sen på tumis jag och Ella. Själv är jag ordentligt öm i kroppen och full med blåmärken efter att ha halkat på gården då jag skulle lyfta in vagnens underrede i bilen. Jag ramlade med all kraft på rygg och fick underredet över mig och är sjuk lite allstans, men inget verkar i alla fall brutet. Till all lycka hade jag i alla fall hunnit sätta in Ella i bilen, det hade varit hemskt att vurpa med henne i famnen!! Nå, dagen slutade i alla fall helt ok, då jag och Ella gick i bastun (nå Ella satt mest i badkaret på golvet, men kom nog upp på laven en stund också).

Ja, det måste jag ju också berätta, att vi talade med min mamma/Ellas mommo via Skype ikväll och efter att vi avslutat samtalet så sa Ella tre gånger i följd "mummä". Gissa om det var en mommo som blev stolt då hon fick höra det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar