söndag 15 april 2012

Stadsrunda, hundutställning och kompisbesök

Ella på hundutställning idag

Denna helg har jag för första gången på länge haft lite känningar av stresskänsla över att tiden går så snabbt. Det beror ju förstås på att jag ska på jobb igen imorgon och känner att jag hunnit med alldeles för lite i helgen. Igår var vi på stan en sväng, där v också åt lunch. Det blev sushi, något jag inte ätit särskilt många gånger i mitt liv (ja, faktisk är det så). Gott var det i alla fall och speciellt roligt var det att vi där sprang på en massa bekanta (bl.a. Michaela och hennes söta dotter, som blir 1 år imorgon - Grattis!). Främsta syftet med stadsrundan var att kolla på skor åt Ella, men vi kom hem tomhänta. Nu har vi i alla fall ett par skor på kommande på posten, men mer om det senare. Lördagens väder var verkligen inget att hurra över, då det snöade större delen av dagen, vilket resulterade i riktigt slaskiga vägar. Usch, säger jag bara!

Idag packade jag och Ella oss i bilen och åkte på hundutställning. Målet var att hinna dit innan Dansk/svenska gårdshundarna skulle visas upp, men tyvärr missade vi hälften. Men vi hann i alla fall träffa sötnosen Enzo och hans matte och husse. Ella tyckte det var så spännande med alla hundar och satt i vagnen och såg sig omkring med stora ögon. Ibland klappade hon t o m av förtjusning. Det var roligt att gå en stund på utställningen, men kändes lite tråkigt att inte ha Alma med sig som vi brukar.

Sötnosen Enzo (Yacatis Å-Harley of Wind)


Dagen avslutades med besök av Ellas kompis Anton med föräldrar. Barnen hade så roligt att Anton inte skulle ha velat åka hem alls. Det är så roligt att se hur roligt Ella tycker det är då det kommer kompisar på besök!

Nu blir det lite förberedelser inför jobbveckan och sen godnatt! Hoppas alla har en riktigt bra vecka!

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket för gratulationerna hälsar Cecilia :)!
    Tänkte att jag svarar här på din kommentar så ser du den tidigare. Vad kul om de skulle kunna leka på lördag samtidigt som vi får fingra lite på söta kläder. Men tyvärr så tror jag att C får stanna hemma för fammo är på besök och vill säkert gärna spendera så mycket tid som möjligt med C. Så jag kommer utan barn, får ju lite egentid då också :)
    Ses på lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får försöka få till en playdate med E och C sen när jag slutat jobba istället. :) Välkommen på lördag! :)

      Radera
  2. Enzo var ju riktigt charmig på den bilden! Vi gör ett nytt försök på utställning i Kokkola (juli)! Ger verkligen inte upp efter detta! Tänkte eventuellt att vi far på open show i Karis i sommar också..! :)

    h.Pia &co.

    SvaraRadera