tisdag 17 april 2012

Lilla, trötta hjälpredan


En ny arbetsvecka har inletts, vilket igen innebär långa dagar ifrån min lilla sötnos. Imorse vaknade jag faktiskt en kvart innan klockan ringde (dvs. kl. 6) och insåg att jag sovit i ett sträck sedan jag gått och lagt mig (lite före kl.23) och detsamma hade de övriga familjemedlemmarna gjort. Härligt med ostörda nätter! Ikväll tog jag och dammade av ett gammalt recept från högstadiets Huslig ekonomi och bakade (tillsammans med min lilla hjälpreda) nåt som kallas för Presidenter. Ett slags gifflar med smörkräm som fyllning. Riktigt goda tycker jag! Större delen av Presidenterna åkte dock i frysen, för att sparas till lördagen då jag ska ha Me&I-klädparty. Jag måste göra lite i förväg, för imorgon kväll åker vi till Jakobstad, där jag kommer att jobba torsdag och fredag. Ella och pappan får då umgås med fammo och faffa under dagarna.


Efter presidentbaket och lite bus med Lära-gå-vagnen, hade vi en mycket trött liten dam, som faktiskt somnade i sin matstol då gröten serverades. Jag trodde vi skulle få lägga henne utan gröt, men efter att ha bytt om till pyjamas var hon pigg och glad igen och åt snällt upp hela grötportionen. Så det var en riktig powernap hon tog! En halvtimme senare var hon ändå redo att gå och lägga sig på riktigt, lilla sötnosen.

1 kommentar:

  1. gullungen <3,<3 tänk att hon är så stor redan ..Miss you <3 all

    SvaraRadera