fredag 20 april 2012

Påsken i bilder

Nu är vi hemkomna från några dagar i Jeppis, där jag också jobbade två arbetsdagar. Pappan och Ella har haft det så trevligt och hunnit umgås med familjen och idag var de till och med på pappa-barnträff till en av pappans kompisar som också är pappaledig för tillfället. Själv hann jag försås också umgås lite med pappans familj och idag hann jag med en runda genom några affärer efter jobbet. Jag köpte faktiskt en hög med fina kläder, som jag ska visa senare.  Kameran har stannat hemma under tiden vi varit borta, så istället får ni nu se lite bilder från påsken, som hängt som utkast en längre tid då jag glömde bort dem.

Påsken ja.... Det blev en riktigt trevlig resa, med mycket härlig sol och roligt sällskap. Själv tillbringade jag mest tid med Ella, hennes faster (och lillen i magen) och kusin, medan de andra var i backen eller ute på andra äventyr. En eftermiddag var jag också i backen. Ella hann också vara och simma med pappan, kusinerna och "Gufa". Lite pulkaåkning hann vi också med. Stugan låg precis bredvid en av de mindre backarna, så några av bilderna tagna därifrån efter att backen stängt och pistmaskinen hunnit ta ett varv. Bilresan gick bra båda vägarna, Ella sov större delen av tiden och satt sen nöjt och bläddrade i sina böcker.

Tyvärr blev det sist och slutligen inte så många bilder knäppta under helgen, men här får ni i alla fall ett litet smakprov.

Också Ella fick en påskgodispåse av påskharen (faffa). "Vadå, menar ni att jag inte får äta upp den?" 

 Matstolen var kul. Mätaren gick upp i närmare 20 grader, men bara uppe efter stugväggen. Vädret i alla fall härligt.






1 kommentar:

  1. Det hoppas jag med! Det var så skönt att få sova en hel natt! Inatt åt hon inte heller på natten utan vaknade vid 6 för välling, men under natten vaknade hon och ville ha nappen. Dock går ju det mycket snabbare än att fixa välling så det var helt okej ändå :)

    SvaraRadera