måndag 23 april 2012

Snuvis

Helgen gick som vanligt i en väldig fart. I lördags hade jag Me and I- klädpartaj här hemma (visar plaggen då de kommit), medan sambon var på sitz med sina gamla styrelsekompisar. I söndags var jag och Ella och hälsade på min pappa och shoppade nya gummistövlar åt mig. Igår på eftermiddagen märkte vi att Ella höll på att bli snuvig och idag är hon rejält snorig, så pappan har haft en lite tyngre dag än vanligt med en lite ledsen tjej härhemma. Själv har jag inlett min tredje arbetsvecka. Jag vaknade upp idag och var jättesvullen kring ögonen. Som tur minskade svullnaden under morgonen, men lite har jag haft kvar hela dagen och fortfarande är det inte helt normalt. Jag har ingen aning om vad som orsakade det, men kanske det är nån slags allergisk reaktion eller nåt. Jag hoppas det är borta imorgon när jag vaknar upp i alla fall!

Ikväll har Ella varit lite extra klängig, men hon har nog hunnit med lite bus mellan varven ändå. Hon har hittat en ny favoritplats, inne i ett hörn bakom vardagsrummets vitrinskåp. Där satt hon och mös ikväll. Kanske vi borde lägga dit nåt mjukt och skönt att sitta på åt henne, lilla rödnosen vår.
PS. Idag fick jag ett paket från Buzzador. Jag (eller i detta fall Ella) har blivit utvald att få prova på Nestle's Jogolino Mannapudding. Jag lovar berätta mer om det sen när vi har hunnit prova det. Om du vill läsa mer om Buzzador så kan du göra det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar