torsdag 24 maj 2012

Tand nr. 8


Tand nummer 8 har kikat fram. Jag tror det är den jag märkt ut med nr. 8, men helt säker är jag inte eftersom jag tycker mellanrummet mellan den och den 5:e tanden är ganska stort. Relativt "smärtfritt" tycks den i alla fall ha kommit fram, för Ella har varit på ganska gott humör de senaste dagarna.

Igår hade vi en liten mamma-barn träff här hos oss. Tyvärr hade bara två andra mammor och barn möjlighet att komma, men lika roligt hade vi för det. På kvällen tog vi oss också den första cykelturen med Ella, bild från det ska ni få se senare.

Idag har vi haft fullt upp. Vi började dagen med Små och stora-träff vid församlingshemmet. Ella tyckte det var jättekul med alla barnen. Ikväll har vi haft gårdstalko här på vår gård. Talko, är det förresten en finlandism eller finns det ordet i svenskan? Det vi gjorde var ju i alla fall att invånarna i vårt bostadsbolag samlades och städade, räfsade, bredde ut grus och fixade en del på gården.  Jag måste säga att dessa talkon faktiskt är riktigt trevliga tillställningar. Ella fick också vara med, men fick sitta större delen av kvällen i vagnen, eftersom hon var lite väl intresserad av att antingen krypa iväg eller smaka på sand och grus. men hon tyckte det var kul i alla fall och somnade gott ikväll. Jag avslutade kvällen med ett fotbad och lite fotvård. Dags att få lite fason på vinterfötterna, så man täcks gå i sandaler igen. Bara nagellacket torkat, ska jag i alla fall hoppa i säng, jag tror jag också kommer att sova gott inatt. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar