fredag 11 maj 2012

Dietprat och trevligt erbjudande

Jag fick ett erbjudande från Buzzador idag, som skulle passa mig perfekt. De har en kampanj där man får prova på Valios nya PROfeel-proteinprodukter. Det är olika youghurtar, kvarg och proteindrycker, med mer protein och mindre kolhydrater. Det skulle ju passa perfekt för mig, just som jag börjat med min GI-diet. Jag håller verkligen tummarna för att jag kommer med i kampanjen!

Om du vill läsa mer om vad det innebär att vara Buzzador, så kan du gå in här, eller läsa nåt av mina gamla inlägg med etiketten Buzzador.


Bilden är lånad av Buzzador


Samtidigt kan jag ju berätta hur det går med min "diet". Jag började ju som sagt med den för en dryg vecka sedan. Jag tyckte det var dags att göra nåt åt de sista graviditetskilona och samtidigt få bort det förhatliga sötsuget, så jag tog till den diet jag tycker allra bäst om - GI. De två första veckorna äter jag strikt enligt GI-rivstart (eller Fas 1 som det också kallas, kanske jämförbar med LCHF). Det går kort ut på att minska rejält på alla kolhydrater (också de långsamma) och att äta mycket protein utan att behöva tänka på om det är mycket fett. Jag har redan märkt resultat i form av lösare kläder och sötsuget är borta. Härligt! Att jag sen också mår så mycket bättre utan att stoppa i mig en massa kolhydrater och socker är ju också ett stort plus. Så småningom tänkte jag nog lägga till mer kolhydrater igen och minska på fettet, men då försöka hålla mig till "bra" (dvs. långsammare) kolhydrater. Inspirerad av allt detta köpte sambon en ny våg åt oss idag. En våg som dessutom faller mig i smaken rent estetiskt, stjärntokig som jag är, haha.


Bilden är lånad från OBH Nordica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar