söndag 13 maj 2012

Mors dag


Idag  har det varit Morsdag. Min andra Morsdag som Ellas mamma. Dagen började med att jag fick sova lite längre då pappan steg upp med Ella vid sex-tiden då hon vaknade. Härligt att få ligga och dra sig en extra stund! Sen blev jag uppvaktad i sängen med ett presentkort till IhoHud, ett ställe där man kan få alla möjliga slags hudbehandlingar och massage. Jag ser verkligen fram emot att få prova på nåt där, problemet blir bara att bestämma sig för VAD man ska ta.

Resten av dagen har egentligen varit som vilken söndag som helst, eftersom vi inte hade möjlighet att uppvakta någon av våra mammor. Jag skickade iväg sambon till villan, så han skulle få jobba på där. Jag tänkte att det är bättre han är där nu, än att han är där och jobbar hela sommaren. Så jag och Ella har haft en mysig hemmadag. Bilden ovan är tagen just när hon vaknat i vagnen, då vi satt en stund på terrassen innnan vi gick in. Trots den lite udda klädseln, tycker jag hon är såå söt, min lilla tjej! Efter mellanmål gick vi ut på nytt (med lite vettigare kläder förstås) och undersökte terrassen, lekte i sandlådan och gungade lite. Kvällen avslutades med att jag och Alma tog en promenad runt Metviken och jag var och satte ljus på mommos och fammos gravar. Ååh, vad jag önskar de var i livet så Ella och Mathias skulle få träffa dem. Det är såna här dagar som man saknar dem som mest! Ja, våra mammor saknade vi förstås också, men dem kan vi ju i alla fall ta igen det med en annan gång.


Imorgon inleder jag min sista arbetsvecka för denna gång och efter den här mysiga dagen hemma med Ella så ser jag verkligen fram emot att få stanna hemma igen. Även om jag också tycker det är riktigt roligt att vara på jobbet också.

Hoppas alla mammor har haft en riktigt fin dag! Kram!

2 kommentarer: