onsdag 8 augusti 2012

Mamma-barnträffar x 2

Idag har vi haft en rolig dag med fullt program. På förmiddagen hade vi träffis med Ellas kompisar Elin och Anton och deras mammor och Antons lilla lillebror (som förresten är vårt kommande gudbarn). Barnen dansade till Arne Alligator och hade så roligt. Man märker hur Ella ser upp till de lite äldre barnen och skulle gärna göra allt som dem. Nu när hon har börjat gå, fungerar det ju bättre, men hon hinner förstås inte riktigt med i deras takt. Ella, som på senare tid tycks ha blivit så intresserad av halsband, provade Elins halsband också, som ni kan se på bilderna. Den minsta sov mest hela tiden.



Efter lunch och Ellas dagstupplur åkte jag iväg för att träffa mammorna och barnen från vår mamma-barngrupp. Roligt att träffa dem också, det var ett tag sen sist igen. Oh my god, vilken fart det är på våra barn nuförtiden. Det blev inte många minuter sittande för oss mammor, då det hela tiden var nåt av barnen som antingen försökte rymma ut från trädgården eller klättra upp på nåt de inte fick klättra på. Tänk hur lugnt och skönt vi hade det för ett år sedan på våra träffar. Fast nog är det ju härligt att se hur barnen växt och utvecklats till såna härliga små individer under det gångna året. Vi bokade i alla fall in en träff med bara mammorna i början av september, det ska bli kul!

 

Ni får ursäkta att kvalitén på bilderna inte är den bästa, för jag hade bara mobilen med mig. Jag borde sätta mig ner och kolla igenom mobilkamerans alla funktioner, för det känns som om jag borde kunna få lite bättre kvalité på bilderna med den än vad jag just nu får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar