tisdag 11 september 2012

Dagisinskolningen inledd

Idag inledde vi Ellas dagisinskolning. Hon kommer ju att börja i dagvård från 1.10.2012 då jag börjar jobba och fram tills dess ska hon få bekanta sig med dagiset i lugn takt. Idag var vi och lekte en stund på dagisgården med de andra barnen och "tanterna" (som de själva kallar sig). Besöket fick ingen bra start då jag försökte sätta på stövlar åt Ella. Hon blev riktigt arg och skrek och grät om vartannat och vägrade gå. Jag bar henne till bilen, men när vi kom fram konstaterade jag att det nog är bäst att sätta på vanliga skorna istället, för att hon inte skulle få allt för negativ känsla av det första besöket. Gissa om jag blev glad, när besöket gick riktigt bra i alla fall!?
 
 
Ella sprang runt på gården och lekte och pratade med de andra barnen, utan att desto mer ta notis om mig. Hon tyckte det var så roligt med alla leksakerna, rutchbanorna och gungorna. Att kompisen Elin dessutom också var där, tyckte hon också var kul. En (av många) sten föll från mitt mammahjärta då jag såg att det gick så bra. Jag hoppas det kommer att gå lika bra också när vi bekantar oss med dagiset inomhus.
 
Nu blir det en liten paus, för vi ska dit och leka utomhus först nästa måndag igen. Sen på tisdag kommer (förhoppningsvis, det är ännu lite oklart med vem det blir) Ellas egenvårdare på hembesök och sen börjar vi bekanta oss med andra skeden av dagisdagen. Spännande!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar