måndag 17 september 2012

Dagislek och gymnastik

Idag var vi för andra gången till dagisgården för att bekanta oss. Vi var ute i sista minuten och jag funderade på om jag alls skulle ta striden om gummistövlarna, men bestämde mig för att göra det. Ella började med att bli arg och ledsen, men efter en stund gav hon med sig och verkade inte längre ha några problem med dem utan gick t.o.m. själv till bilen med dem på. När vi kom till dagisgården visade det sig i och för sig att det var väldigt få av barnen som hade gummistövlar idag, eftersom det inte såg ut att börja regna. Ändå tog det inte många minuter efter att vi kommit innan det började regna, och de stackars dagistanterna fick dra på alla barn regnbyxor och gummistövlar. Så för en gång skull var vi (eller Ella i alla fall) rätt klädda.
 
Också idag gick det riktigt bra och Ella verkade tycka det var roligt. Vistelsen blev inte så långvarig då alla barnen ändå så småningom fick gå in pga regnet. Imorgon kommer Ellas egenvårdare på besök och sedan då Ella sover dagssömn, ska vi promenera till dagiset så jag får ha lite infotillfälle (?) med dagispersonalen. Spännande, spännande, då vår lilla flicka blir stor.
 

 
Ikväll gjorde vi också en annan sak, som Ella inte tidigare fått prova på. Vi var på barnjumppa till mitt gym. Bra man får nån användning för det medlemskapet, för så mycket träning har det inte blivit för egen del på väldans länge. Kompisen Elin var också där med sin mamma. Sammanlagt var det 7-8 barn med en förälder. Ella tyckte det var jättekul, även om hon nu inte alltid gjorde det man skulle göra., så vi kommer absolut att gå på det igen!
 
 
Nu ska jag bege mig ut för att rasta Alma inför natten. Det stormar ordentligt därute just nu, så det är inget nån av oss ser fram emot. Jag ryser av blotta tanken, men ut måste vi ju. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar