måndag 1 oktober 2012

Första dagen

Så kom då den första dagis- och jobbdagen. Morgonrutinerna flöt på bra här hemma, jag hade förberett så mycket som möjligt igår kväll. Ella sov tills jag väckte henne och fick sen dricka lite mjölk i soffan, medan jag fixade det sista. Väl framme vid dagis verkade hon vara riktigt glad att vara där och när jag gick följde hon snällt med sin egenvårdare fram till fönstret för att vinka. Jag tror hon inte riktigt fattade vad som hände. Dagen har gått riktigt bra för henne. Hon hade ätit och sovit bra och lekt med de andra barnen. När pappan hämtade henne var hon glad, men inte överväldigande glad. Det bådar ju i alla fall gott för framtiden, även om vi förstås förbereder oss på att det säkert kommer sämre dagar. Om inte förr, så när hon inser att det här är nåt hon kommer att göra varje dag.
 
Själv hade jag lite svårare att lämna henne och tårarna brände nog bakom ögonlocket några gånger under dagens lopp. Jag hade svårt att få tankarna samlade för att tänka riktigt på arbetet, men jag antar att det går snabbt över det också. Jag vet ju att Ella har det bra på sitt fina dagis, men nog skulle jag gärna ha varit hemma med henne ett tag till ändå.
 
Instagrambild från igår. Ett blöjpaket kan vid behov användas som bänk.
 
Kvällen med Ella blev kort för min del, för jag måste skynda mig iväg på kurs. Det är nämligen så att jag de senaste veckorna gått på en Photoshop-kurs två kvällar i veckan. Ikväll var sista gången och kursen har varit mycket givande. Jag har knappt haft några kunskaper i PS, men nu kan jag ändå en hel del. Bara jag hinner ska jag visa er lite prov på mina kunskaper, haha. Tills dess får ni nöja er med dåliga mobilbilder verkar det som...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar