söndag 30 september 2012

Imorgon är det dags

Imorgon är det dags, jag ska börja jobba igen och Ella ska börja på dagis. Känslorna är väldigt delade. Dels ska det bli roligt att jobba (jag gillar ju ändå mitt jobb), men mest känns det jobbigt att lämna bort Ella. Det har ju gått bra på inskolningen, så det är inte det som är problemet, men det känns jobbigt att bara få spendera några futtiga kvällstimmar med henne, när man är van med hela dagarna. Nå, jag antar att man fort vänjer sig och i slutändan kan jag tänka mig att jag är en bättre mamma åt Ella då jag får se lite annat mellan varven också. Sen är jag så glad över att Ella fick dagisplats där hon nu ska börja, för det är ett härligt ställe med härliga "tantor". Håll tummarna för att det går bra för Ella och att jag inte börjar böla vid lämningen av henne imorgon! Avslutar med en mobilbild av dagistjejen från i tisdags, då de hade fotografering på dagis.
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Oj vad söt Ella är i sina fin-kläder inför fotograferingen! Du frågade på fb hur dagisinskolningen gått för oss så jag passar på att skriva en kommentar här på samma gång och svara på det :)
    Det gick över förväntan och Cecilia hann inte med många dagar inskolning men har från början stortrivts och hinner ibland inte ens ge en kram innan hon springer iväg. Men nog är hon också glad att se mig på eftermiddagen och kommer gärna med hem.
    Däremot så är det nog så kämpigt att få mornarna att gå ihop och hinna i tid. Och att försöka ta vara på tiden på kvällarna samtidigt som man ska laga mat, byka osv. Men trivs på jobbet gör jag också så är nog ändå nöjd med allt för tillfället :)
    Oj så långt det blev, Hoppas ni haft en riktigt lyckad första dag på jobb och dagis. Mycket kompisar och spännande leksaker finns det där iaf för de små och så lär de sig så mycket, så snabbt så fort de stiger in i dagisvärlden ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Michaela! Vi får hoppas det blir några söta bilder ifrån fotograferingen också. :) Vad roligt att det har gått bra för Cecilia. Ja, det där vardagslivet med matlagning och bykande mm. blir knappast lättare av att man börjat jobba. Då en har varit hemma om dagarna en längre tid, så har ju största delen av det skötts redan dagtid. Roligt att du också trivs på jobbet!

      Radera