lördag 13 oktober 2012

Vinterkläder åt Ella

Vädret blir kallare och kallare och det börjar vara dags att fundera på vinterkläder, om man inte redan gjort det. Ellas vinteroverall, eller halare som vi kallar det, är köpt sedan över en månad tillbaka, men jag har velat in i det sista. Jag köpte en Kaxs Proxtec overall i rosa, från Kapp Ahl. Rosa är kanske inte riktigt den färg jag tänkt mig hennes vinteroverall, men när jag bestämt mig för att köpa en Kaxs Proxtec overall (som jag hört så mycket bra om), tyckte jag ändå den färgen var finast. Den röda var på nåt vis lite väl orange och den multifärgade ändå inte helt vår stil heller. Vi får se om jag alls kommer att vänja mig vid färgen. 

De enda vinterkängorna jag hittills har köpt är ett par begagnade Superfit Goretex. Jag tror vi får se lite hur de funkar innan vi börjar köpa fler skor.

Vad det ska bli för mössa har jag däremot ingen aning om. Vi har en stickad mössa, som jag köpt på rea på H&M, men jag skull gärna ha en mer vind- och vattentät variant åt henne också. Nån som har några förslag?


Utöver de nämnda har vi förstås köpt fleeceunderställ, halsskydd och handskar, men är det nåt annat som behövs? Ååh, jag tycker detta med vinterkläder är svårt när man inte har nån erfarenhet av barn som leker ute i snön i ur och skur. Ja, så tips emottages med tacksamhet. Jag är också intresserad av att höra hur andra resonerar/resonerat kring detta med vinterkläder åt småbarn. :)

PS. Samtidigt fick jag i detta inlägg prova på att göra mitt första collage i Photoshop. Jag måste ju försöka öva mig så länge jag minns nåt från kursen, där vi för övrigt inte gick igenom hur man gör collage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar