söndag 21 oktober 2012

Höstsol

Ååh vad jag blir trött på Bloggers mobilapp, jag lyckas inte blogga från kännykkän hur jag än försöker! Igen hade jag skrivit ett längre inlägg, men det funkar bara inte, så nu fickt jag ta fram datorn istället.

I helgen har vi haft ett ovanligt fenomen (åtminstone för denna höst), jag tror det kallas solsken. Det är nästan så man glömmer hur härligt det är med sol, den senaste tiden har det ju bara varit regn, regn och regn, eller annars bara grått och trist väder.
 
Igår hade vi frost på marken, så det var verkligen dags att fixa en varmare mössa åt Ella. Detta var vi in till stan för både i fredags och igår. Fick också några andra småsaker handlade åt Ella. Så nu klarar hon sig genom den första kylan åtminstone. Tyvärr insåg jag att skorna jag köpte begagnade kommer att bli för små innan vintern är slut, de borde ha varit en storlek större. Men jag hade ändå tänkt köpa åtminstone ett par varmare skor (funderar på Kuoma). Själv borde jag också rusta mig lite för vintern. Mina varmare Gore tex skor var söndriga i fodret redan förr förra vintern, jag tänker verkligen inte gå med dem en vinter till! Min snälla sambo bytte i alla fall till vinterdäck på min bil, så nu slipper jag oroa mig för halka med bilen.
Systemkameran har hållits nerpackad i sin väska i flera veckor och när det varit så grått och mörkt ute vill mobilbilderna inte bli särskilt bra, så tyvärr har jag också denna gång bara några mobilbilder från idag då vi var ute att bjuda på. Ella med sin nya mössa, jag med min urgamla mössa och Alma med en jättestor käpp (som Ella gärna också skulle ha smakat på, men fick nöja sig med att assistera Alma med).
 
Hoppas alla får en bra vecka! Här hoppas vi på att vi denna vecka hålls friska, förra veckan blev det bara två dagar jobb, då jag var hemma i feber i två dagar. Ella har också varit snuvig, men det börjar nog ha gått så gott som över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar