fredag 26 oktober 2012

Första snön

Kollar man snabbt in min blogg, skulle man tro jag bara skriver om vädret, men man kan ju inte låta bli att nämna att vi fick första snön igår. Det började med hagel, men övergick i snö som faktiskt fortfarande ligger på marken.
 
  
Veckan har gått i ett smått töcken igen. I måndags var jag på jobb, men mot eftermiddagen började jag igen (jag var ju sjuk förra veckan också) känna mig hängig och på kvällen steg febern. Det blev två dagar hemma i feber igen. Igår försökte jag gå på jobb, men beställde ändå tid till företagshälsovården då jag bl.a. hade ont i öronen och halsen. Det resulterade i att jag igen blev hemskickad och nu äter antibiotika. Jag hoppas den hjälper, för nu är jag trött på att vara sjuk! Ella har till all lycka hittills klarat sig undan med bara snuva, men nu verkar hon också fått nåt i halsen och har börjat hosta lite smått. Håll tummarna för att hon inte blir sjuk!
 
Idag skulle jag ju i vilket fall som helst ha varit hemma med Ella, då det är min vårdlediga dag. Det blev en väldigt lugn hemmadag, men vi måste ju ta en premiärtur ut i snön i alla fall och samtidigt invigdes Ellas vinterhalare. Halaren (dvs. overallen) verkar riktigt varm och skön, det enda negativa jag än så länge kan komma på är att kragen är nästan för hög framtill för Ellas del, men den kanske blir bättre när halaren har mjuknat lite i användning. Både Ella och Alma tyckte i alla fall att det var roligt med snön.
 
 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar