torsdag 14 februari 2013

Ny kälke och ponnyåkning

Jag och Ella har haft semester denna vecka och har fått vara hemma. Jag hade egentligen inte behov av någon semester just nu, men då jag hade lite för mycket semesterdagar kvar efter vårdledigheten, är jag tvungen att ta ut lite semester nu och då innan april. Det har varit riktigt skönt trots allt, även om jag mer skulle ha behövt ledigheten på sportlovet då Ellas dagis är stängt. Men då detta inte gick för sig för min arbetsgivare, får vi försöka lösa den veckan på annat sätt.
 
Under veckan har vi mest varit hemma, men också hunnit träffa lite kompisar och gå på jumppa. Jag har utnyttjat all tid då Ella sovit dagssömn till att städa och ordna här hemma. I tisdags hade vi besök av en husleverantör (berättar mer när vi vet mer vad de har att erbjuda) och idag var en fastighetsförmedlare hit för att värdera vår lägenhet. Nej, vi har inte tänkt sälja riktigt än, men det är ju bra att veta lite vad vi kan få ut ur den sen vid en försäljning.
 
Nå, hursomhaver, det jag egentligen skulle berätta om var gårdagskvällen. Vi har en tid pratat om vi skulle köpa en ordentligt kälke åt Ella till födelsedagen, men varit lite fundersamma då hon ändå fyller först i mars och det är tveksamt hur länge det finns snö efter det. Igår kom då pappan i huset hem med en förtida födelsedagspresent, en egen kälke (just en sån han själv drömt om som barn, förstås). Timingen var perfekt, för igår hade dagisets föräldrakommitté ordnat med friluftskväll ute vid rinken i "byn". Vi tog kälken och for iväg dit och det visade sig vara en riktigt trevlig tillställning, med ponnyåkning, skrinning för de äldre, musik och förstås grillad korv.  Ella (och jag) fick åka med ponnyn och det var riktigt roligt, tyckte Ella. Hästen var ju så "stack" (=stark), fick vi höra sen resten av kvällen, haha. Imorgon avslutar vi veckan med lite morgonsim på Tropiclandia. Det ska bli skönt!
 



Hoppas alla haft en trevlig vändag idag! Själv har jag både fått rosor och tulpaner idag. Ella har fått tre kort i postlådan och de har vi fått läsa många gånger om. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar